Etykiety na produkty – spożywcze, przemysłowe, na paczki.
Etykiety na produkty mogą pełnić funkcje zarówno marketingowe, jak i informacyjne. Dzięki nim nie tylko zwiększasz rozpoznawalność swojej marki, ale także przekazujesz klientom wszystko, co muszą wiedzieć o danym produkcie. Dlaczego warto zadbać o wysokiej jakości etykiety i dlaczego jest to takie istotne?
Etykiety na produkty – dlaczego warto je stosować?
Stosowanie etykiet na produkty przyczynia się do znacznego zwiększenia sprzedaży i do poprawienia pozycji firmy na rynku. Nie ma znaczenia, jakiego rodzaju produkty są Twoją specjalnością: etykiety sprawdzają się w każdej sytuacji!
Etykieta na produkcie to przede wszystkim świetny sposób, by w widocznym miejscu umieścić logo firmy. Dzięki temu – każdy sprzedany produkt działa jak reklama, docierająca bez twojej ingerencji do kolejnych potencjalnych klientów. Dobrze zaprojektowana etykieta przyciąga uwagę, a jeśli jest wystarczająco charakterystyczna – na pewno da się łatwo zapamiętać przez wiele osób. Nie muszą to nawet być osoby, które Twój produkt kupiły. Wystarczy, że ustawisz produkty w widocznym miejscu w sklepie. Oryginalna etykieta sprawi, że twoje rozwiązania będą domyślną opcją, która przychodzi klientom na myśl, gdy rozważają konkretny zakup.
Dzięki obecności etykiet na produktach można bez otwierania opakowania dowiedzieć się, co znajduje się wewnątrz. To oszczędność czasu i ułatwienie podczas dokonywania zakupów – Twoi klienci z pewnością to docenią.
Etykiety – wizytówka Twojej marki
Każda umieszczona na produkcie etykieta to krok w stronę świadomego kreowania wizerunku marki. Etykiety to wizytówka twojej firmy. Zadbaj więc, żeby były estetyczne i przemyślane, gdyż często to właśnie pierwsze wrażenie przesądza o zakupie!
Kolorystyka etykiety produktu, rodzaj umieszczonej na niej grafiki, całokształt estetyki – to wszystko wpływa na to, w jaki sposób zapiszesz się w pamięci swoich klientów. Zastanów się, jak chciałbyś być postrzegany. Czy twoim celem jest tworzenie wrażenia ekskluzywności, elegancji, nowoczesności, a może naturalności? Przy tworzeniu etykiet każdy szczegół ma znaczenie, a każdy drobiazg może zadecydować o sukcesie produktu.
Wygląd etykiety i opakowania, zastosowane czcionki, kształt – to wszystko budzi w klientach pewne podświadome skojarzenia. Na przykład etykiety produktów kosmetycznych często kojarzą się z naturalnymi składnikami, dbałością o szczegóły lub minimalistyczną klasą i elegancją. Zupełnie inaczej wyglądają etykiety produktów przemysłowych – zwykle są proste w formie, pozbawione wyszukanych ozdobników.
Czym cechuje się dobra etykieta?
Dobrze zaprojektowana i wykonana etykieta produktu powinna spełniać szereg wymagań. Przede wszystkim – powinna łączyć ze sobą estetykę i funkcjonalność, jednak to nie wystarczy, by wyróżnić się na tle konkurencji.
O czym musisz pamiętać, zamawiając etykiety na produkty?
- Jakość druku – ma ogromne znaczenie. Nie tylko sprawia, że etykieta po prostu wygląda dobrze – zapewnia też czytelność wszystkich umieszczonych na niej informacji. Etykieta o wysokiej jakości druku kojarzy się z profesjonalizmem i wysoką pozycją marki.
- Trwałość – zależnie od produktu, możesz potrzebować etykiety trwałej, która wytrzyma wiele lat, lub też etykiety przeznaczonej do jednorazowego użytku. Dobra etykieta wykonana jest z materiału, który pomaga jej pełnić swoje funkcje.
- Czytelny projekt – czasami mniej znaczy więcej. Projekt graficzny etykiety jest ważny, jednak chcąc stworzyć jak najbardziej oryginalny i niepowtarzalny – możesz przesadzić. Przerost formy nad treścią wygląda tandetnie i nie wzbudza pozytywnych skojarzeń.
- Wszystkie ważne informacje – klient powinien móc bez problemu odnaleźć na etykiecie skład produktu, sposób używania i dane kontaktowe producenta.
Jak dopasować typ etykiety do produktu?
By etykieta produktu spełniła wszystkie Twoje oczekiwania, musisz zadbać o to, by dopasować projekt i sposób wykonania do konkretnego produktu. Na co warto zwrócić uwagę?
Etykiety na produkty spożywcze – etykiety produktów spożywczych zwykle nie są projektowane tak, by przetrwały długie lata. Szczególnie wtedy, gdy to produkt spożywczy przeznaczony jest do szybkiego zjedzenia. Można więc na ogół wykonać je z mniej trwałego materiału, na przykład z papieru – co obniży koszty produkcji. Kluczowa jest jednak estetyka – gdyż to ona przyciągnie klientów. Etykiety na produkty sypkie, słoiki, pudełka – zależnie od kształtu opakowania, można wykorzystać wiele ciekawych pomysłów.
Etykiety produktów ekologicznych – często wykorzystuje się w nich tekturę, szary papier i materiały z recyklingu. Kojarzące się z naturą barwy podkreślają, że produkt powstał w sposób nieszkodliwy dla środowiska, wedle tradycyjnych receptur.
Etykiety na produkty mrożone – z uwagi na sposób przechowywania, są wodoodporne. Papier się nie sprawdzi! Lepiej postawić na trwały druk na wytrzymałej folii – tak jak w naklejkach reklamowych.
Etykiety produktów chemicznych – tu warto postawić na prostotę i czytelność. Taka etykieta musi przekazywać klientowi niezbędne informacje dotyczące sposobu użytkowania produktu, a także – jeśli to konieczne – środków ostrożności. Etykiety produktów chemicznych muszą być stosunkowo trwałe. Podobnymi zasadami należy się kierować, zamawiając etykiety na produkty przemysłowe.
Etykiety kosmetyków – w takich produktach dobrze jest zadbać o subtelność, delikatne zdobienia i ekskluzywny wygląd etykiety. Serie kosmetyków, których można używać razem, często oznaczamy podobnymi etykietami – daje to klientom wskazówkę, informując, jakie produkty można łączyć.
Etykiety w formie naklejek na opakowaniach – w czasach, gdy duża część sprzedaży to sprzedaż wysyłkowa, opakowanie ma znaczenie. Umieszczanie na paczkach etykiety i naklejki na opakowania przyczynią się do promowania Twojej marki i zwiększania jej rozpoznawalności.
Etykiety ostrzegawcze na paczki
Sprzedawane produkty trzeba zapakować. Czasem to, co sprzedajesz, jest przedmiotem delikatnym, podatnym na uszkodzenia i wymagającym szczególnej ostrożności. To wyjątkowo ważne zwłaszcza podczas sprzedaży wysyłkowej – zapakowana paczka może na pierwszy rzut oka nie zdradzać, co znajduje się w środku. Chwila nieuwagi, niewystarczająco ostrożnego obchodzenia się z produktem – i zniszczenie gotowe. Można jednak tego w łatwy sposób uniknąć – stosując etykiety na paczki, które poinformują o niezbędnych środkach ostrożności.
Etykiety i naklejki ostrzegawcze sprawią, że nabywcy będą ostrożnie przenosić paczkę, podnosić ją trzymając w odpowiedni sposób i przechowywać tak, by nic złego się z nią nie stało. Dlatego takie etykiety drukujemy zazwyczaj na samoprzylepnej folii, by łatwo można było umieścić je na opakowaniu. Powinny też mieć jaskrawe, zauważalne z daleka, kontrastowe barwy – by nikt nie przeoczył ostrzeżenia.
Dzięki odpowiednim etykietom na produkty klienci zaczną chętniej sięgać po Twoje rozwiązania. Dlatego Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna na rynku. Warto zadbać, by etykiety dobrze oddawały naturę produktów, budziły pozytywne skojarzenia i dbały o wizerunek marki. Decydując się na określony projekt, zastanów się, jaki obraz marki chciałbyś kreować – to na pewno pomoże ci w dokonaniu najlepszego wyboru.
Pobierz TEASER produktowy i poznaj też inne oznakowania (PDF) >
Powiązane produkty
Naklejki reklamowe
Wydrukowane na folii naklejki reklamowe to ekonomiczny sposób, żeby przeprowadzić masową kampanię promującą markę lub produkt. Takie etykiety zapewniają doskonałą widoczność w wielu miejscach jednocześnie.
Etykiety na opakowania
Naklejki umieszczane na opakowaniach to sposób na komunikację z klientami. Można w ten sposób utrwalać wizerunek marki, przekazywać informacje o ważnych promocjach lub zapewnić informacje techniczne.
Naklejki ostrzegawcze
Naklejki ostrzegawcze to produkty o szczególnym znaczeniu dla naszych klientów. Są niezbędne do wprowadzenie produktów na rynek i ich późniejszego bezpiecznego użytkowania. Naklejki pomagają przestrzegać zasad BHP.