Etykiety na produkty spożywcze – o czym warto pamiętać?

Etykiety umieszczane na produktach spożywczych pełnią zarówno funkcję informacyjną, jak i marketingową. Co powinno się na nich znajdować i o czym warto pamiętać na etapie ich projektowania oraz druku?

etykiety na produktach spożywczych

Etykiety – forma reklamy produktów spożywczych

Etykiety, znajdujące się na artykułach spożywczych, nie tylko informują o zawartości opakowania. To także bardzo dobra reklama dowolnego produktu. Klient kojarzy go później z konkretną grafiką, kolorystyką oraz treścią umieszczoną na etykiecie.

Jeśli zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów, być może to czas na drobne zmiany w dotychczasowych etykietach? Im ciekawiej je zaprojektujesz, tym większe zainteresowanie będzie wzbudzał dany produkt.

W drukarni możesz wybrać także odpowiednie wykończenie etykiet – matowe bądź błyszczące – które również ma wpływ na ich wygląd oraz odbiór.

Funkcja informacyjna etykiet produktowych

Etykiety produktowe powinny zawierać określone informacje, zwiększające wiedzę klienta na temat danego produktu. Są one ściśle określone w ustawach prawa. Podstawową informacją jest ta dotycząca zawartości opakowania oraz producenta.

Bardzo istotne są takie elementy, jak data przydatności do spożycia, dokładny skład produktu wraz z tabelą składników odżywczych oraz wyszczególnione alergeny. Na etykiecie powinna widnieć również waga danego artykułu spożywczego, kod kreskowy i adres producenta.

Trwałość etykiet – bardzo istotna

Etykiety umieszczane na produktach spożywczych powinny charakteryzować się odpowiedną trwałością. W zależności od cyklu życia produktu stosujemy etykiety papierowe lub z folii. Jest to szczególnie istotne w przypadku artykułów przechowywanych w niskich temperaturach lub narażonych na trudne warunki przechowywania.

Ważny jest m.in. rodzaj folii, z jakiej są one wykonane. Drukując je, warto zapytać o możliwość ich wzmocnienia. Czasem dobrym sposobem jest nałożenie laminatu – w ten sposób zabezpieczamy naklejki produktowe w Polinal. Tak wykonane etykiety są znacznie bardziej wytrzymałe i odporne na ścieranie, czy promieniowanie słoneczne.

Projektowanie etykiet na produkty spożywcze

Jeżeli zależy Ci na wykonaniu etykiet na produkty spożywcze w wysokiej jakości, nie wybieraj tradycyjnej drukarni, produkującej ulotki czy wizytówki.

Drukarnie specjalistyczne zajmujące drukiem naklejek, w tym etykiet na produkty spożywcze, skupiają się na wielu aspektach dopasowania etykiet do produktu. Pracują one wyłącznie na samoprzylepnych materiałach – papierach lub foliach. Wszystkie projekty od klientów są dokładnie analizowane i odzwierciedlane na folii z maksymalną starannością. Na produkty spożywcze najczęściej stosuje się etykiety samoprzylepne na rolce.

Klienci mają możliwość wybrania własnego projektu, kształtu oraz rozmiaru etykiet, a następnie uczestniczą w procesie ich przygotowywania. Często stosowaną opcją są również próbki wydruku. Dzięki nim klient ma pewność, że etykiety będą dokładnie takie, jakich oczekuje. Warto więc postawić na sprawdzonego producenta oznakowań samoprzylepnych.

Masz pytania – napisz do nas


    * Pola wymagane.
    Wysyłając formularz kontaktowy wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w formularzu w celu obsługi zgłoszenia i akceptuję zasady Polityki prywatności. Twoje dane będą bezpieczne.

    Zmień zgody