Przegląd rynku oznakowań logo dla produktów branży meblarskiej z przykładami wdrożeń.
W branży meblarskiej od dłuższego czasu trwa wyścig na marki. To dopracowana marka, za którą stoi jakość i design sprawia, że można sprzedawać z dużo wyższą marżą. Za trwałe połączenie produktu z marką odpowiada widoczne logo na meblach.

Producenci mebli korzystają z coraz większej ilości rozwiązań, które mają za zadanie pokazać logo na meblach i uświadomić klientom markę związaną z produktami. To o tyle ważne, że ten konkurencyjny rynek doszedł do etapu, w którym to marka mebli często decyduje o wielkości sprzedaży.
Design produktów meblarskich jest często na tyle unikalny, że tworzy wyróżnik marki. Powstają linie produktowe, których wspólnym mianownikiem jest właśnie logo. Zobacz poniżej przykłady.
Przyjrzyjmy się więc, jak producenci mebli radzą sobie ze sztuką łączenia mebli z tak niezbędnym teraz oznakowaniem. Osiągana w ten sposób spójność wizerunku to długoterminowo dla firmy olbrzymia wartość i inwestycja.
Subtelna forma chromowanego metalowego logotypu.
Trend stosowania metalowych emblematów chromowanych o bardzo wysokiej precyzji wykonania zbiega się dobrze z ogromną dbałością producentów mebli o jakość samych produktów. Drewno i metal to nie od dziś dobre połączenie. Logo na meblach drewnianych może być subtelne, eleganckie i dyskretne jednocześnie.

Wiemy, że w tym połączeniu to nie logo ma zachwycać formą i kształtem, ale powinno współgrać z meblem i dodawać mu blasku. W tym przypadku srebrne błyszczące metalowe litery logo będą widoczne, ale nie zaburzają pięknego drewnianego wzoru.


Samoprzylepne logo z osobnych liter łatwo nakleić na meble w całości jednym ruchem ręki, więc nie dziwimy się, że to tak często wybierane rozwiązanie.

Czarne malowane podłoże jeszcze bardziej uwydatnia błyszczący chrom. Wystarczy, że powierzchnia jest dosyć gładka i już można sprawić, że klienci z pewnością zauważą markę. Zwiększą też jej świadomość przy każdym kontakcie z produktem. To inwestycja, która zwraca się, gdy klient zaczyna rozważać zakup.


Drewno doskonale współgra ze szlachetnym wyglądem metalowych oznakowań. Odpowiednie przygotowanie projektu ma też bardzo duży wpływ na trwałość mocowania błoną klejową.




W wersji błyszczącej, czy matowej, metalowe oznakowania dominują teraz wśród sposobów na pokazanie logo na meblach.

Polecamy też wersję, w której to tło emblematu jest chromowane, a logo jest „wycięte” w środku. To tak zwana wersja „w negatywie”. Łatwiej naklejać taki emblemat i ma też większą przyczepność.

Nie ma też ryzyka, że pojedyncze litery odkleją się przez przypadkowe działanie.

Podkład pod logo, który robi jeszcze większą różnicę.
Produkty z drewna mają zwykle bardzo dużo opcji kolorystycznych i czasem lepiej zapewnić naszej marce stałe i neutralne tło w postaci dodatkowego podkładu.

To jeszcze bardziej zwiększa czytelność marki na produkach meblarskich. W tej opcji powstają tabliczki z logo, które nieco łatwiej naklejać i do tego mają jeszcze większą przyczepność.

Kilka opcji kolorystycznych podkładu łączy się z opcjami wykończenia samego chromu. To sprawia, że można skomponować niepowtarzalne i dopasowane stylem emblematy, które będą prawdziwym symbolem mocnej marki.


Ten emblemat wyraźnie pokazuje, jak precyzyjny efekt odwzorowania detali logo można uzyskać. Czarne, matowe tło uwydatnia jeszcze bardziej błysk chromu.

W efekcie mebel zyskuje oznakowanie, które jest w pełni spójne z jego stylem i nie jest już anonimowy. Wyrazisty styl oznakowania jest w tym przypadku zamierzony i ma podkreślać znaczenie marki.

Meble w stylu industrialnym doskonale współgrają wizualnie z metalowymi oznakowaniami logo. Efekt szczotkowanego aluminium podkreśla wyjątkowy charakter tych produktów.

Oznakowanie produktów marki TAMO DESIGN to kolejny przykład spójnego, świadomie i konsekwentnie budowanego wizerunku marki.
Złoto i drewno. Duet idealny w znakowaniu.
Jeśli oznakowanie ma jeszcze lepiej łączyć się wizualnie z drewnianym produktem, wtedy złoty chrom zapewni taki efekt.

Wybierając złote oznakowanie można podkreślić skojarzenie produktu z segmentem premium. To jeszcze bardziej utwierdza odbiorców w postrzeganej, wysokiej wartości kupowanych mebli.

Poniżej przykład udanego wdrożenia przez oznakowanie wewnętrznych szuflad garderoby, które przeznaczone są na biżuterię. To logo będzie wyglądało doskonale w otoczeniu złota i srebra.

Złoty emblemat wyjątkowo dobrze współgra też z czarnym kolorem i dlatego trafia często na widoczne, ciemne elementy konstrukcyjne mebli. Te elementy tworzą dla logo doskonałe kontrastowe tło.


„PS … logo robi różnicę. DZIĘKUJEMY za współpracę !!!”
Paweł Błażejewski

Emblematy z logo warto zastosować w dyskretnych miejscach mebli, takich jak boczne ścianki, szuflady lub stalowe konstrukcje stołów. Te miejsca w żaden istotny sposób nie wpływają na wygląd produktu, a logo jest widoczne bardzo często, gdy produkt jest używany.

Zainteresowały Cię takie oznakowania? Na początek wyślij nam swoje logo na e-mail: biuro@polinal.pl


Wypukłość 3D też ciągle w formie.
Mimo wyraźnego trendu związanego z zastosowaniem metalu, klasyczne wypukłe naklejki 3D też znajdują jeszcze zastosowanie w znakowaniu mebli. Ta dobrze już znana technologia może być ciągle atrakcyjna pod warunkiem, że projekt naklejki logo będzie spójny z charakterem marki.

W przeciwieństwie do emblematów chromowanych z samym logo, na takie naklejki 3D trafia też często numer telefonu lub adres strony www, który jeszcze bardziej ułatwia kontakt z firmą. Ale samo logo też można pokazać w tej technologii doming w ciekawy sposób.

Na przykład meble metalowe dobrze współgrają z takim oznakowaniem. Naklejki wypukłe ze względu na swoje właściwości pozwalają na łatwe przemywanie i dezynfekcję takich mebli, jednocześnie doskonale zabezpieczają wydruk i samo logo. Wypukłe logo na meble to rozwiązanie, które sprawdzi się znakomicie.

Mogą też wspierać wizerunek nowoczesnych mebli drewnianych. Warto pamiętać, że kształt etykiet 3D wcale nie musi być typowy. Wtedy forma może współgrać z logo i całym brandingiem.

Naklejki wypukłe stosuje się często na meble biurowe, które są intensywnie eksploatowane. Duża odporność na ścieranie i pełne zabezpieczenie wydruku zapewniają długowieczność tym oznakowaniom.

Również akcesoria i urządzenia, które wspomagają pracę w branży meblarskiej znakowane są z wykorzystaniem trwałych i odpornych na trudne warunki pracy naklejek wypukłych.

Logo na meble jako klasyczne etykiety samoprzylepne.
Czasem najprostsze rozwiązania okazują się też najlepsze. Wydruk na folii samoprzylepnej w postaci naklejki reklamowej to sposób, żeby połączyć markę z produktem w dyskretnych miejscach.

Czasem też klasyczna technika samego wycinania samoprzylepnej folii kolorowej przynosi zaskakująco dobry i nowoczesny efekt.

Przykłady pokazują, że możliwości w znakowaniu mebli jest całkiem sporo.
Jakie logo na meble wybrać?
Nie sposób wskazać jednego, najlepszego rozwiązania dla wszystkich. Wybór zależy od samego produktu, stylu marki, projektu logo i jeszcze kilku innych ważnych czynników. Analizujemy je codziennie pracując z naszymi klientami.
W przypadku takich produktów jak meble, warto zadbać o skuteczne połączenie marki i produktu. Konsekwencja w znakowaniu sprawi, że świadomość, jak i rozpoznawalność marki znacznie wzrosną.
Dowiedz się więcej o budowaniu marki meblarskiej z artykułu: Jak budować markę w branży meblarskiej i wpływać tym na wzrost sprzedaży?