Budowanie świadomości marki – poznaj bliżej pojęcie

Budowanie świadomości marki inaczej nazywane jest brandingiem. Ma ono bardzo duże znaczenie dla danej firmy, rozwoju sprzedaży oraz ilości klientów. Czym dokładnie jest branding, jak można go badać i w jaki sposób promować swoją markę?

świadomość marki - co to jest

Czym jest budowanie świadomości marki?

Budowanie świadomości marki to inaczej branding. Jest to jedna z technik marketingowych, polegająca na kształtowaniu pozytywnego wizerunku marki i tworzeniu relacji pomiędzy nią a konsumentem. Silna pozycja na rynku zawsze wyróżnia firmę spośród konkurencji.

Branding nadaje danej firmie znaczenie i pozwala odbiorcom lepiej ją poznać. Następstwem budowania świadomości marki jest m.in. zwiększona sprzedaż oraz liczba klientów, a także większe zainteresowanie usługami lub produktem.

Świadomość danej marki buduje się m.in. przez prawidłowy dobór logotypu, nazwy, identyfikacji wizualnej czy strony internetowej i kolorystyki marki. Składają się na nią również jej wizja, wartości, strategia i metody kontaktu z odbiorcami. Nie należy zapominać o odpowiedniej, skutecznej promocji i reklamie.

Budowanie świadomości marki wiąże się z jej rozpoznawalnością, zyskiem oraz dobrym wizerunkiem. Musisz jednak pamiętać o czynnych działaniach – branding wymaga cierpliwości, czasu i – przede wszystkim – konsekwencji.

Narzędzia promocji danej marki

Budowanie świadomości marki wymaga wykorzystania konkretnych technik oraz narzędzi. Najczęściej używa się w tym celu social mediów oraz materiałów promujących w postaci ulotek czy gadżetów reklamowych. Są to zazwyczaj breloki, magnesy ale też emblematy metalowe, które klienci zobaczą na produktach.

Pozwalają one budować relację między marką a konsumentem i sprawiają, że chętniej wraca on do danej firmy, kierowany pozytywnymi skojarzeniami. Tego rodzaju gadżety budują także zaufanie klientów.

W POLINAL® skupiamy się na druku dla agencji reklamowych, działów marketingu oraz przedsiębiorców. Poprzez produkcję materiałów reklamowych i oznakowań, pomagamy zwiększać sprzedaż i docierać do kolejnych klientów. Reklama i marketing są niezwykle istotne. Zanim jednak rozpoczniesz promowanie produktu i całej marki, poznaj potencjalnych odbiorców swoich usług i określ cel swojej firmy. Postaraj się również wyróżnić na tle innych marek z branży – wyłącznie od Ciebie zależy, jak utrwalisz się w głowie klienta i czy wybierze on właśnie Twoją markę.

Jak zbadać świadomość marki?

Budowanie świadomości marki to jedno, ale równie ważne jest jej badanie. Świadomość swojej marki wśród odbiorców możesz badać na aż trzech poziomach – jest to jedno z najobszerniejszych marketingowych badań.

Pierwszym poziomem jest tzw. świadomość natychmiastowa, czyli Top of Mind. Informuje ona o tym, ilu konsumentów wybiera Twoją firmę jako pierwszą podczas dokonywania decyzji zakupowych.

Drugi poziom badania świadomości marki to tzw. świadomość spontaniczna. Wskazuje ona kilka marek, które rozważa klient podczas zakupów czy wybierania usługodawcy.

Trzeci poziom ukazuje z kolei wszystkie marki, jakie konsument zna – to tzw. wspierana świadomość.