7 wskaźników marketingowych godnych uwagi

Wskaźniki marketingowe informują o skuteczności prowadzonych przez marketerów działań. Ich analiza ułatwia rozwój firmy i osiąganie coraz lepszych rezultatów. Które z nich warto zatem znać?

ważne wskaźniki marketingowe

Liczba wzmianek

Pierwszym ze wskaźników marketingowych szczególnie wartych uwagi jest liczba wzmianek. Ukazuje ona, z jaką częstotliwością internauci wspominają o Twojej marce w sieci – w postach i relacjach w social mediach, w komentarzach na portalach itp. Wskaźnik ten w prosty sposób pomaga badać poziom świadomości marki.

Zasięgi

Oprócz liczby wzmianek o stronie, warto monitorować również zasięgi. Informują one o tym, jak daleko mówi się o Twojej marce oraz ile osób zetknęło się z nią w danym miejscu w sieci. Im większe są zasięgi, tym większe jest zainteresowanie Twoją marką pośród użytkowników Internetu.

Liczba odbiorców

Metryka liczby odbiorców wskazuje, jak zmienia się ilość zainteresowanych Twoją marką. Jest to jeden z podstawowych wskaźników marketingowych, które warto mieć pod kontrolą. Informuje on o rozwoju marki – pamiętaj, że wraz ze wzrostem fanów, zwiększa się również sprzedaż i zainteresowanie usługami czy produktem!

Liczba kliknięć w link

Wskaźnikiem, na który powinien zwracać uwagę każdy marketer, jest również liczba kliknięć w linki. Ukazuje on, na ile interesująca była dla internautów dana treść – np. wpis w social mediach czy artykuł – skoro postanowili oni kliknąć w odnośnik i przejść do kolejnych treści. Wnioski z badania zainteresowania możesz wyciągnąć zarówno jeśli liczba ta jest wysoka, jak również w przypadku niewielkiej ilości kliknięć.

Źródła ruchu

Wskaźniki marketingowe źródeł ruchu pozwalają ustalić jak internauci dowiedzieli się o Twojej stronie. Ustala on konkretne miejsca, z których się na nią przenieśli – np. social media, odnośniki zewnętrzne, samodzielne wpisanie adresu itp. Podpowiada on tym samym, na jakich kanałach komunikacji promocja firmy okaże się najkorzystniejsza, a także które z nich przynoszą najlepsze rezultaty.

Czas przebywania na stronie

Średni czas spędzony przez internautów na Twojej stronie wskazuje, czy publikowane na niej treści są dla nich interesujące. Jeśli jest on zbyt krótki, powinieneś skupić się na dopracowaniu tekstów czy innych elementów. Jeżeli jednak czas ten Cię zadowala, oznacza to, że odbiorcy z chęcią zgłębiają wiedzę, którą tam znajdują. Wówczas możesz być dumny z tego, co publikujesz! Ma to szczególne znaczenie przy z sprzedaży w Internecie.

Wskaźniki marketingowe głośności w najpopularniejszych narzędziach marketingowych – social mediach

Wskaźnik głośności w mediach społecznościowych wskazuje na częstotliwość, z jaką Twoja firma pojawia się w tych kanałach. Publikując treści w social mediach, staraj się pamiętać o umiarze. Powinieneś dbać o regularną aktywność, uważając jednak na to, aby nie dodawać wpisów zbyt często. Wówczas i tak zginą one pośród innych aktualności w mediach społecznościowych internautów.

Już nie musisz zastanawiać się, jak zwiększyć sprzedaż czy jak zdobyć nowych klientów. Skup się na wymienionych wyżej wskaźnikach marketingowych! W połączeniu z narzędziami promocji, takimi jak gadżety reklamowe od POLINAL®, możesz osiągnąć sukces i rozwinąć swoją firmę.