5 technik sprzedażowych, które musisz znać

Rozwój firmy oraz poziom sprzedaży w dużym stopniu zależą od stosowanych technik sprzedażowych – a jest ich naprawdę sporo. Które z nich koniecznie powinieneś poznać, aby zwiększyć sprzedaż w swojej firmie?

efektywne techniki sprzedażowe

Otwarte pytania i umiejętność słuchania

Prowadząc rozmowę, mającą na celu sprzedaż produktu lub usługi, staraj się unikać pytań zamkniętych. Mając możliwość odpowiadania wyłącznie „tak” lub „nie”, rozmówca zniechęci się i straci zainteresowanie rozmową.

Jeśli zaangażujesz klienta w rozmowę poprzez zadawanie mu pytań otwartych, poznasz jego potrzeby i będziesz mógł lepiej dopasować do niego ofertę. Przedstawisz ją, wymieniając elementy, na których najbardziej mu zależy.

Tym samym, będzie dopasowana lepiej i chętniej podejmie on decyzję „na tak”. Tego typu rozmowa pokaże również klientowi, że go słuchasz i chcesz jak najlepiej spełnić jego oczekiwania.

Społeczny dowód słuszności w działaniach marketingowych

Jeśli zależy Ci na podniesieniu poziomu sprzedaży i zwiększeniu zaufania do swojej firmy, wykorzystuj społeczny dowód słuszności.

To jedno z działań sprzedażowych, polegające na przedstawianiu opinii innych klientów w celu pozyskania kolejnych. Rekomendacje mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe. Klienci widząc, że dany produkt sprawdza się u innych, sami również chcą w niego zainwestować.

Prowadząc marketing sprzedażowy, podczas rozmów przywołuj więc przykłady osób, które skorzystały z danej usługi i są zadowolone. Nie zapomnij również o opublikowaniu na stronie firmy opinii klientów, najlepiej w postaci przykuwających uwagę widgetów.

Kontakt w środku tygodnia – odpowiednia strategia marketingowa

Na pewno wiele razy zastanawiałeś się, jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie. Jedną z podstawowych zasad jest kontakt z klientami we wtorki, środy lub czwartki.

W poniedziałki niewielu z nich chętnie wysłuchuje telefonicznych ofert czy odbywa poważne sprzedażowe rozmowy. Piątek jest z kolei dniem, w którym wiele osób domyka sprawy z całego tygodnia i myśli o dniu wolnym. Badania pokazują, że najlepszy czas na różnego rodzaju transakcje to środek tygodnia.

Znaczenie ma także odpowiednia pora dnia. Staraj się kontaktować z klientami późnym popołudniem – po pracy – lub rano, zanim rozpocznie on wykonywanie swoich obowiązków.

Towar niedostępny, czyli „niska piłka”

Coraz częściej wykorzystywaną techniką sprzedażową jest tzw. „niska piłka”. Nawet jeżeli okaże się ona dobra tylko jednorazowo, jest naprawdę skuteczna.

Stosując tę metodę, klient początkowo otrzymuje najkorzystniejszą ofertę, jaka w danym momencie istnieje na rynku. Kiedy jest już zdecydowany na skorzystanie z niej, dowiaduje się, że dany produkt lub usługa nie są już dostępne w przedstawianej cenie, jednak może otrzymać coś lepszego przy niewielkiej dopłacie.

Zazwyczaj klienci na tym etapie są już tak zaangażowani, że zgadzają się na takie rozwiązanie. Na podobnej zasadzie działa „oferta ograniczona czasowo”. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że tego rodzaju techniki – mimo, że powszechnie stosowane – mogą po jakimś czasie zmniejszyć zaufanie klienta do firmy. Z tych technik można korzystać również przy sprzedaży w Internecie.

Gadżet jako prezent

Skuteczną metodą na pozyskanie stałego klienta i zwiększenie sprzedaży w przyszłości jest również ofiarowanie im przy zakupie drobnego gadżetu. Może to być np. reklamowa naklejka lub breloczek z logo. Kiedy spojrzy on na otrzymany drobiazg, zawsze będzie powracał myślami do Twojej firmy i kojarzył ją z miłymi doświadczeniami. Warto więc skorzystać z usługi drukarni oferującej naklejki i gadżety dla firm, np. POLINAL®, i stworzyć materiały promocyjne dla swoich klientów.