Dlaczego gadżety reklamowe wciąż pełnią ważną rolę w marketingu?
Sposób, w jaki przyciągniemy uwagę klienta, ma kluczowy wpływ na to, czy zdecyduje się on skorzystać z usług właśnie naszej firmy. Oprócz działań w sieci duże znaczenie w tej kwestii wciąż mają gadżety reklamowe. Co sprawia, że pełnią one w marketingu tak ważną rolę i od lat nie tracą na popularności?
Budowa wizerunku i świadomości marki
Gadżety reklamowe z logo i danymi kontaktowymi firmy w prosty sposób budują pozytywny wizerunek marki oraz jej świadomość. Dzięki nim marka oceniania jest jako bardziej profesjonalna i kojarzy się klientowi pozytywnie. To nieodłączny element w kształtowaniu i budowaniu relacji z otoczeniem i świadomości marki.
Indywidualny charakter tego rodzaju upominków pozwala także wyróżnić się na tle firm, które stawiają wyłącznie na marketing masowy.
Co więcej, jeżeli gadżety promocyjne wręczany i rozprowadzane na targach czy spotkaniach wyróżnia wysoka jakość, z taką samą jakością kojarzą się odbiorcom produkty i usługi firmy.
Skuteczny sposób na przyciągnięcie klienta
Gadżety reklamowe, takie jak naklejki, magnesy czy długopisy z logo firmy, zwyczajnie przykuwają uwagę. Jeżeli dodatkowo widnieje na nich ciekawa grafika, od razu kojarzą się one z konkretną branżą.
Zdarza się, że klient po otrzymaniu gadżetu przez długi czas go nie używa – aż po upływie kilku tygodni skorzysta z breloka z logotypem, przypominając sobie tym samym o danej marce.
Jeśli upominek pochodzi od firmy z branży gastronomicznej, być może kolejna kolacja z bliskimi odbędzie się właśnie w restauracji oznaczonej na gadżecie.
A może brelok reklamowy nieświadomie przypięty do kluczy reklamuje nowy serwis komputerowy – kto wie, czy odbiorca nie postanowi udać się następnym razem właśnie do niego!
Klient sam promuje firmę gadżetem reklamowym
Gadżety z logo marki rozdawane podczas targów czy spotkań czynią klientów… żywą reklamą firmy. Firmowy brelok 3D dołączony do pęku kluczy lub używana na co dzień torba z logotypem marki sprawiają, że dana osoba nieświadomie promuje nasze produkty i usługi, bez nachalnej reklamy.
Na widok ciekawego gadżetu o daną markę może zapytać nawet przypadkowy przechodzień – a wówczas zyskuje ona potencjalnego nowego klienta.
Miły upominek reklamowy = dobre samopoczucie klienta
Gadżet promocyjny to także miły upominek od usługodawcy dla klienta. Nawet drobny, jak brelok czy magnes, stanowi ciekawy początek współpracy i zachęca daną osobę do ponownego skorzystania z usług właśnie tej, a nie innej firmy.
Drobiazg z logo marki dołączony do zamówienia również wywołuje pozytywne reakcje i skojarzenia – a przecież na dobrej relacji na linii firma-klient zależy każdemu przedsiębiorcy.
Zamówienie większego nakładu naklejek, długopisów czy breloków reklamowych dla swoich klientów wcale nie generuje dużych kosztów, a może znacząco wpłynąć na wizerunek marki oraz samopoczucie klienta i rozwój marketingu firmy, również wśród partnerów biznesowych.
W pracy handlowców dobrze dobrane produkty reklamowe wspierają budowanie relacji zaufania i zachęcają do kolejnego spotkania.
Wykorzystanie gadżetów reklamowych z nadrukiem
Najbardziej popularne gadżety reklamowe w marketingu z nadrukiem stały się świetnym rynkowym nośnikiem pozytywnego wizerunku firmy i rozpoznawalności marki. Dobre gadżety są zazwyczaj przydatne w codziennej pracy i można je wykorzystywać w praktyczny sposób. To „tajna” ale skuteczna broń w walce o klienta.
Coraz więcej firm w ramach budżetu marketingowego na promocję firmy decyduje się zainwestować w zadowolenie klienta i jego lojalność. Ostatnie kilkanaście lat to intensywny rozwój koncepcji digital marketingu internetowego i rosnącej popularności social mediów. Tam trafia coraz więcej budżetu.
Czy to oznacza, że fizyczne produkty i upominki reklamowe przestaną się liczyć w zdobywaniu uwagi odbiorców?
Niemal w każdym obszarze spotykamy się z deficytem uwagi klientów i odejściem od reklamy masowej. Przynajmniej z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że produkcja i dystrybucja gadżetów reklamowych wcale nie maleje. Stały się one nieodłącznym elementem wspierającym codzienne działania rynkowe i skutecznie pomagają wpływać na konkretne zachowania i decyzje zakupowe. Obdarowani klienci czują większe przywiązanie do marki i są skłonni kupować więcej i częściej.
Popularność social media wpływa też na wzrost zainteresowania upominkami. To najczęściej tam przeprowadzane są teraz akcje promocyjne, w których rozdaje się gadżety marki – często w zamian za określoną cyfrową aktywność. To idealne połączenie działań offline i online. Zadowoleni odbiorcy dzielą dalej się swoimi doświadczeniami i informują o marce kolejnych.
Gadżety i upominki potrafią wspierać działania promocyjne i konkretnie przekładać się na wyniki sprzedaży. Warunek jest taki, żeby gadżet był rzeczywiście wykorzystywany przez obdarowanego i służył mu przez dłuższy czas. Niewłaściwie przeprowadzona kampania gadżetowa to zwykle strata pieniędzy.
Tutaj liczy się doświadczenie i know-how producenta lub dystrybutora, żeby polecić takie rozwiązanie, które będzie nawiązywało i pasowało do konkretnej marki i budujące odpowiednie doświadczenie klienta. Dobre produkty reklamowe tworzą i wspierają zainteresowanie potencjalnych klientów oraz umacniają markę wśród klientów aktualnych. Stają się jej ambasadorami w wielu miejscach jednocześnie promując najczęściej logo i nazwę firmy.
Zamawiając gadżety i upominki reklamowe zaspakajamy wiele potrzeb samych klientów.
W POLINAL wykonujemy gadżety reklamowe dla przedsiębiorstw z wielu branż i sektorów. Jeśli więc od dawna poszukujesz skutecznego narzędzia marketingowego, które pozwoli Ci rozwinąć firmę i zwiększyć sprzedaż, zapraszamy do kontaktu.
Dla agencji kreatywnych i marketingowych
Idź do strony dla agencji i zamów materiały prezentacyjne dla klientów. Przygotujemy dla Ciebie darmowy pakiet próbek różnych naszych produktów do pracy z klientami.
Link do strony z formularzem: Agencje kreatywne i marketingowe