Naklejki serwisowe – dlaczego warto?
Sprzęty wymagające regularnego przeglądu zawsze powinny być oznaczone specjalnymi naklejkami serwisowymi. Nalepki tego typu, wykonane z folii samoprzylepnej, znacząco ułatwiają śledzenie okresów między naprawami i pozwalają na szybki kontakt z firmą serwisującą.
Folia samoprzylepna ma przewagę nad papierowymi etykietami dzięki odporności na wilgoć i brud, a także lepszej trwałości i żywym kolorom uzyskanym dzięki zastosowaniu certyfikowanych tuszy solwentowych i technologii cięcia. Jakie jeszcze korzyści wiążą się ze stosowaniem naklejek serwisowych?
Czym są naklejki serwisowe i do czego służą?
Naklejki serwisowe mają na celu podkreślenie najważniejszych kwestii technicznych związanych z wyprodukowaniem, eksploatacją oraz użytkowaniem konkretnego produktu. Ponadto służą one do ewidencji czasu oraz etapu prac konserwacyjnych. Dostarczenie projektu w formie wektorowej zapewnia wysoką jakość wydruku.
Niekiedy ich projekt wzbogacony jest dodatkowo o logo firmy oraz identyfikację firmy serwisującej – m.in. jej adres i dane kontaktowe. Są również narzędziem promocyjnym – elementem systemu identyfikacji wizualnej.
Umożliwiają one monitorowanie regularnych przeglądów maszyn oraz innych urządzeń – a śledzenie tych okresów w wielu firmach stanowi duży problem. Naklejki serwisowe mogą być personalizowane, aby spełniać potrzeby klientom.
Producenci lub osoby serwisujące produkt często przyklejają naklejkę serwisową także w celu oznaczenia jego istotnych, oryginalnych elementów. Użycie doskonałych atramentów i technologii druku solwentowego gwarantuje żywe kolory i doskonałą trwałość, minimalizując ryzyko poderwania się brzegów naklejki. Klienci mają również możliwość dostarczenia własnego projektu do druku.
Zazwyczaj jest ona umieszczana na urządzeniach podczas ich montażu lub w trakcie serwisu gwarancyjnego. Wówczas na nalepce znajduje się kontakt do serwisu, przydatny w razie kolejnego przeglądu bądź konieczności naprawy.
Naklejki serwisowe dla warsztatów i serwisów samochodowych
Naklejki serwisowe dla warsztatów samochodowych spełniają nie tylko funkcję informacyjną, ale również reklamową. Służą one do zaznaczania wykonanych prac serwisowych, takich jak wymiana oleju czy przegląd techniczny, a przez to pomagają w budowaniu zaufania i lojalności klienta.
Dzięki nim właściciel pojazdu ma zawsze pod ręką informację o terminie kolejnych czynności serwisowych oraz dane kontaktowe do warsztatu. Jest to wygodne rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie konserwacją pojazdu oraz przyczynia się do jego bezpieczeństwa na drodze.
Ponadto, personalizacja tych naklejek pozwala na skuteczne promowania warsztatów samochodowych i wyróżnianie się na tle konkurencji.
Inne rodzaje naklejek serwisowych
Naklejki serwisowe na produkt
Jednym z nich są te umieszczane na produktach, które wymagają regularnych przeglądów bądź serwisowania. Mogą to być na przykład piecyki gazowe, klimatyzatory, gaśnice, filtry wody, instalacje elektryczne oraz serwis klimatyzacji. Innym ich rodzajem są naklejki serwisowe przeznaczone na maszyny przemysłowe, np. frezarki.
Inny rodzaj naklejek na produkt to naklejki reklamowe. Są to naklejki zawierające informacje o produkcie oraz logo firmy, które mogą być umieszczane na opakowaniach lub samych produktach. Jest to skuteczna forma marketingu, ponieważ każdy klient widząc taki produkt może dowiedzieć się więcej o firmie i jej ofercie.
Naklejki serwisowe z kodem QR
Zawierają kod QR, który można zeskanować, aby uzyskać dostęp do informacji serwisowych online, instrukcji obsługi, strony producenta itp. Mogą to być np. naklejki, które łatwiają dostęp do cyfrowej historii serwisowej pojazdu lub innych danych.
Naklejki gwarancyjne i legalizacyjne
Ponadto wyróżniamy samoprzylepne etykiety do wag – najczęściej są to naklejki termiczne. Mają one zastosowanie w wielu branżach, m.in. spożywczej, podobnie jak etykiety na kasy fiskalne. Naklejka serwisowa na wadze może wskazywać na aktualną legalizację wagi.
Dlaczego warto posiadać naklejki serwisowe?
Stosowanie naklejek serwisowych wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim, znacząco ułatwiają one kontakt z serwisem gwarancyjnym lub osobą, która dokona naprawy konkretnego urządzenia.
Niewielka naklejka serwisowa z datą ostatniego przeglądu pozwala z kolei kontrolować te wizyty i śledzić okresy między nimi.
Co więcej, naklejki serwisowe stanowią jedno z narzędzi marketingowych – umieszczone na etykiecie logo oraz dane kontaktowe firmy gwarantuje, że to właśnie ją wybierają klienci, gdy zaistnieje potrzeba kolejnej naprawy lub przeglądu. Nalepki sprzyjają regularnemu, niezawodnemu działaniu maszyn oraz urządzeń.
Warto również wiedzieć, że naklejki tego typu dają właścicielowi produktu gwarancję, że w urządzeniu wykorzystane zostały oryginalne elementy. Etykiety ułatwiają także prace serwisowe – to zasługa jasnych i zrozumiałych oznaczeń. Dużym atutem naklejek serwisowych jest również łatwość oraz wygoda aplikacji.
Zamówienie naklejek serwisowych i przykłady realizacji
Wybierając naklejki serwisowe, warto zwrócić uwagę na ich jakość oraz wytrzymałość. Powinny być one trwałe i odporne na ścieranie czy blaknięcie – w przeciwnym razie szybko przestaną spełniać swoje zadanie.
Nasza oferta obejmuje szeroki zakres usług i produktów, w tym gprojektowanie i druk naklejek, możliwość personalizacji z logo i danymi kontaktowymi klienta, różne opcje projektowe oraz szczegółowe przygotowanie plików do druku. Dodatkowo, nasze naklejki cechuje wysoka trwałość, a w razie pytań, zapewniamy pełne wsparcie kontaktowe.
W POLINAL® tworzymy naklejki serwisowe na zamówienie. Druk wykonywany jest w technologii sitodruku lub druku cyfrowego na materiałach o dużej żywotności.
Naklejka serwisowa może zawierać logo firmy (patrz przykład na zdjęciu poniżej).
Poniżej prezentujemy przykłady realizacji z zakresu etykiet serwisowych: