Naklejki serwisowe – dlaczego warto?

Sprzęty wymagające regularnego przeglądu zawsze powinny być oznaczone specjalnymi naklejkami serwisowymi. Nalepki tego typu znacząco ułatwiają śledzenie okresów między naprawami i pozwalają na szybki kontakt z firmą serwisującą. Jakie jeszcze korzyści wiążą się ze stosowaniem naklejek serwisowych?

naklejki serwisowe na sprzęcie agd

Czym są naklejki serwisowe i do czego służą?

Naklejki serwisowe mają na celu podkreślenie najważniejszych kwestii technicznych związanych z wyprodukowaniem, eksploatacją oraz użytkowaniem konkretnego produktu. Ponadto służą one do ewidencji czasu oraz etapu prac konserwacyjnych.

Niekiedy ich projekt wzbogacony jest dodatkowo o logo oraz identyfikację firmy serwisującej – m.in. jej adres i dane kontaktowe. Są również narzędziem promocyjnym – elementem systemu identyfikacji wizualnej. Umożliwiają one monitorowanie regularnych przeglądów maszyn oraz innych urządzeń – a śledzenie tych okresów w wielu firmach stanowi duży problem.

Producenci lub osoby serwisujące produkt często przyklejają naklejkę serwisową także w celu oznaczenia jego istotnych, oryginalnych elementów.

Zazwyczaj jest ona umieszczana na urządzeniach podczas ich montażu lub w trakcie serwisu gwarancyjnego. Wówczas na nalepce znajduje się kontakt do serwisu, przydatny w razie kolejnego przeglądu bądź konieczności naprawy.

Rodzaje naklejek serwisowych

Możemy wyróżnić kilka rodzajów naklejek serwisowych. Jednym z nich są te umieszczane na produktach, które wymagają regularnych przeglądów bądź serwisowania. To m.in. piecyki gazowe, klimatyzatory, gaśnice, filtry wody czy instalacje elektryczne. Innym ich rodzajem są nalepki przeznaczone na maszyny przemysłowe, np. frezarki.

Naklejki serwisowe producenci umieszczają także na pojazdach – samochodach, motocyklach czy rowerach.

Ponadto wyróżniamy samoprzylepne etykiety do wag – najczęściej są to naklejki termiczne. Mają one zastosowanie w wielu branżach, m.in. spożywczej, podobnie jak etykiety na kasy fiskalne.

Dlaczego warto posiadać naklejki serwisowe?

Stosowanie naklejek serwisowych wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim, znacząco ułatwiają one kontakt z serwisem gwarancyjnym lub osobą, która dokona naprawy konkretnego urządzenia. Niewielka naklejka serwisowa z datą ostatniego przeglądu pozwala z kolei kontrolować te wizyty i śledzić okresy między nimi.

Co więcej, naklejki serwisowe stanowią jedno z narzędzi marketingowych – umieszczone na etykiecie logo oraz dane kontaktowe firmy sprawiają, że to właśnie ją wybierają klienci, gdy zaistnieje potrzeba kolejnej naprawy lub przeglądu. Nalepki sprzyjają regularnemu, niezawodnemu działaniu maszyn oraz urządzeń.

Warto również wiedzieć, że naklejki tego typu dają właścicielowi produktu gwarancję, że w urządzeniu wykorzystane zostały oryginalne elementy. Etykiety ułatwiają także prace serwisowe – to zasługa jasnych i zrozumiałych oznaczeń. Dużym atutem naklejek serwisowych jest również łatwość oraz wygoda aplikacji.

Zamówienie naklejek serwisowych i przykłady realizacji

Wybierając naklejki serwisowe, warto zwrócić uwagę na ich jakość oraz wytrzymałość. Powinny być one trwałe i odporne na ścieranie czy blaknięcie – w przeciwnym razie szybko przestaną spełniać swoje zadanie.

W POLINAL® tworzymy naklejki serwisowe na zamówienie – są one wykonywane w technologii sitodruku lub druku cyfrowego na materiałach o dużej żywotności. Nalepki ułatwiają zarządzanie zasobami w firmie, a tym samym – osiągnięcie konkretnych zysków.

Poniżej prezentujemy przykłady realizacji z zakresu etykiet serwisowych: