Przykłady oznakowań produktów architektury ogrodowej.
Na nowo budowanych osiedlach mieszkaniowych i w trakcie renowacji tych starszych pojawia się wiele produktów architektury ogrodowej i urządzeń, które mają za zadanie uprzyjemnić mieszkańcom codzienność.
Większość z nich można też od razu zidentyfikować i przypisać do konkretnego producenta, bo posiadają specjalne naklejki, tabliczki, emblematy lub etykiety, które pełnią różne funkcje marketingowe i informacyjne.
Zobaczmy bliżej najbardziej popularne oznakowania, których używa się w tej branży.
Beton nie musi się źle kojarzyć!
Panuje opinia, że wiele miejsc jest przytłoczonych ilością elementów z betonu. Ale wykorzystanie tych elementów architektury ogrodowej w rozsądny sposób sprawia, że nie tylko zdobią otoczenie, ale mogą pełnić ważne funkcje.
Przykładowo w okresie letnim doskonale w otoczeniu trawy i zieleni sprawdzi się betonowy leżak.
Producent zadbał tutaj też o to, żeby jego produkt można było łatwo zidentyfikować. Użył trwałych i odpornych na trudne warunki pogodowe zabezpieczonych poliuretanem naklejek wypukłych produkowanych w technologii doming.
Ekspozycja logo producenta i ciekawe użycie kodu QR sprawia, że takie naklejki umacniają markę tego dostawcy w branży i jednocześnie pomagają się z nim szybko skontaktować. Wykończona gładko powierzchnia betonu sprawia, że takie oznakowanie trwale przyklei się do podłoża.
Z betonu powstają też ławki, czy donice, które podkreślają industrialny charakter otoczenia. Meble betonowe zyskują popularność ze względu na wieloletnią trwałość i brak konieczności konserwacji.
Etykiety 3D dobrze współgrają z tymi produktami jako sposób, żeby nadać im markę również na wiele lat.
Poniżej kolejne przykłady zastosowania poliuretanowych naklejek w branży ogrodniczej.
Na donice betonowe o bardziej strukturalnej powierzchni sprawdzą się lepiej tabliczki samoprzylepne z logo ze specjalnym klejem marki 3M. Mogą być z metalu, z tworzywa sztucznego lub z połączenia tych dwóch materiałów.
Ciekawym uzupełnieniem miejskiej architektury osiedli stają się ostatnio ozdobne kamienie. Wykonane z bardzo dużą precyzją cieszą oko i zabezpieczają jednocześnie place ruchu pieszego przed pojazdami.
Takie elementy architektury producenci również znakują swoim logo. Pasują do tego metalowe emblematy chromowane, które podkreślają ozdobny charakter produktu.
Na tabliczkach dominuje zwykle logo, którego zadaniem jest budowanie świadomości marki i adres www, który pozwala na szybki kontakt z producentem. To ważny element skutecznego marketingu wspierającego sprzedaż.
Znakowanie technicznych elementów, które uzupełniają zagospodarowanie osiedla.
Na nowoczesnych osiedlach spotkać można ciekawe rozwiązania, które zwiększają atrakcyjność wielu miejsc.
Place zabaw (np. huśtawki, zjeżdżalnie) i ogródki ze sprzętem sportowym do aktywnego wypoczynku to już stały element naszego krajobrazu. Te wszystkie konstrukcje metalowe wymagają też trwałego oznakowania. Najczęściej wykorzystuje się do tego tabliczki z logo, danymi kontaktowymi producenta i czasem – jak na zdjęciu poniżej – z numerem seryjnym produktu. Taka numeracja ułatwia to przeprowadzenie prac serwisowych. Dostarczamy wiele oznakowań personalizowanych ze zmiennymi danymi.
Najczęściej na takich tabliczkach personalizowane dane to:
- numer seryjny produktu
- kody QR
Wiele elementów nowoczesnej małej architektury pełni bardzo praktyczne funkcje i przyciąga wzrok ciekawą stylistyką. Wykorzystywane są jako mocowania na rower, czy elementy sportowej aktywności, czy zabawy.
Również one są często znakowane przez producenta w sposób trwały i ułatwiający identyfikację.
Powyżej przykład klasycznej etykiety z folii samoprzylepnej z mocnym klejem i trwałym nadrukiem. Nawet takie proste wydawać by się mogło oznakowanie to często najlepsze rozwiązanie.
Takie etykiety znajdziemy też na przykład lampach osiedlowych. Posiadają zazwyczaj logo producenta, dane kontaktowe. Klasycznych etykiet warto użyć tam gdzie muszą dopasować się do nietypowych kształtów produktu.
Część etykiet samoprzylepnych pełni też funkcje techniczne, wskazując na charakterystykę produktu i ważne informacje dotyczące spełnianych norm.
Własny przydomowy ogród to też królestwo oznakowań.
Jeśli posiadasz własny ogród to na pewno spotykasz w otoczeniu codziennie wiele przykładów produktów, które mają swoje logo.
Meble ogrodowe – zestawy wypoczynkowe – krzesła i stoły ogrodowe mają zwykle bardzo ciekawie rozwiązany temat znakowania z wykorzystaniem aluminium.
Odlew aluminiowy w postaci samoprzylepnej tabliczki – emblematu aluminiowego to najtrwalsza z opcji znakowania i świadczy doskonale o jakości samego produktu. W taki sposób prezentowany jest zazwyczaj sam logotyp producenta. Można też je zastąpić bardzo trwałymi tabliczkami firmowymi z logo w druku 3D.
Aluminium w postaci wytłaczanego znaczka możemy znaleźć – tak jak jest to widoczne na zdjęciu poniżej – na ściankach ogrodowych, które ułatwiają zagospodarowanie przestrzeni i wydzielenie odpowiednich stref.
Również markizy i pergole to produkty, które warto trwale oznakować wprowadzając je na rynek.
We własnym ogrodzie korzystamy bardzo często z pojemników na poduszki na meble ogrodowe. Również te pojemniki mają zwykle swoją markę.
Powyżej ciekawy przykład naklejki wypukłej z logo marki KETER na srebrnej folii z efektem lustrzanym.
W naszym otoczeniu znajdujemy codziennie wiele przykładów na udane połączenie produktów z marką poprzez emblematy i naklejki z logo. Każde ze spotykanych oznakowań zasługuje na uwagę i sprawdza się w określonych przypadkach. Jeśli potrzebujesz oznakować swoje produkty z branży małej architektury i ogrodu, nasi doświadczeni doradcy służą pomocą w wyborze właściwych rozwiązań.