Wystawy i targi – jak przykuć uwagę uczestników?
Wystawy i targi oraz różne eventy branżowe to doskonały sposób na promocję firmy i dotarcie do nowych kontrahentów. Podczas tego rodzaju wydarzeń niezwykle istotna jest odpowiednia prezentacja. Co sprawia, że uczestnicy targów interesują się daną marką i postanawiają dowiedzieć się o niej więcej?

Stoisko targowe przyciągające klientów
Stoisko firmy to pierwszy element, który przykuwa uwagę uczestników targów. Bardzo ważny jest ogólny wygląd jego przestrzeni. Przede wszystkim, stoisko targowe powinno być spójne z całym wizerunkiem marki. Wówczas konkretne elementy – np. kolorystyka – będą kojarzyły się klientowi właśnie z tą, a nie inną firmą.
W targach branżowych bierze udział wielu wystawców, toteż ważna jest umiejętność wyróżnienia się na tle innych. Kreatywnie przygotowana przestrzeń wystawiennicza to klucz do sukcesu. Jeśli już na etapie przygotowań do targów nie zadbamy o jej oryginalny i estetyczny wygląd, nie będzie ona zauważalna pośród innych, ciekawszych stoisk.
Odpowiedni kontakt z odbiorcami
Podczas różnego rodzaju targów i wystaw, niezwykle istotna jest również postawa przedstawicieli danej firmy. Powinni oni być otwarci na rozmowę, a przy tym – wykazywać chęć pomocy. Ważna jest również sama umiejętność przekazywania informacji i znajomość podstawowych technik sprzedażowych. Dobra komunikacja to podstawa – jeśli do stoiska podejdzie zainteresowany klient, wystawca powinien od razu nawiązać z nim rozmowę.
Bezpośredni kontakt jest równie ważny, co materiały i gadżety promocyjne. Pokazuje zaangażowanie i stosunek do potencjalnego klienta, zachęcając go tym samym do skorzystania z usług firmy w przyszłości. Chcąc przykuć uwagę uczestników targów, przedstawiciele powinni zadbać także o swoją prezentację. Może pomóc w tym m.in. odzież w kolorach marki z dobrze widocznym logotypem.
Gadżety promocyjne – doskonałe środki promocji
Podczas wydarzeń branżowych warto wykorzystywać również gadżety reklamowe z logo firmy. Drobne upominki rozdawane uczestnikom sprawiają, że marka pozostaje w pamięci danej osoby i wpływa to na budowanie świadomości marki.
Spoglądając na otrzymany gadżet, może ona zdecydować się na skorzystanie z usług przedsiębiorstwa nawet kilka tygodni po evencie.
W POLINAL® wspieramy działania marketingowe firm, tworząc reklamowe breloki soft pvc, magnesy i inne gadżety nawiązujące do konkretnej marki. Ponadto, niezbędne jest promowanie produktu i firmy za pomocą ulotek czy katalogów. Potencjalni klienci lub partnerzy mogą zabrać je ze sobą i zapoznać się z ofertą w dowolnej chwili po targach.
Dodatkowe atrakcje – element strategii marketingowej
Dobrym krokiem w trakcie wystaw i targów jest organizacja dodatkowych atrakcji, które pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji. Wszelkiego rodzaju konkursy z nagrodami zawsze przykuwają uwagę uczestników. Wszyscy lubimy quizy wiedzy – stanowią one idealny element prezentacji marki wzbudzając emocje podczas eventów branżowych.
Oprócz konkursów, można zorganizować również losowanie, w którym do wygrania będą mniejsze lub większe gadżety promocyjne. Jeżeli pozwala na to budżet, warto wziąć pod uwagę specjalne pokazy związane z działalnością firmy. W ten sposób zapisze się ona w pamięci odbiorców na dłużej.