Sprzedaż w Internecie – jak ją optymalizować?
Sprzedaż w Internecie za pomocą sklepu online to obecnie norma. Większość konsumentów dokonuje zakupów właśnie przez Internet, oszczędzając czas, a niekiedy i pieniądze. W jaki sposób zoptymalizować proces sprzedaży w sieci, aby przynosiła ona jeszcze większe zyski?
Udostępnienie popularnych sposobów płatności
Decydując się na sprzedaż w sklepie internetowym, warto zadbać o to, aby klienci mieli dostęp do najpopularniejszych form płatności. Jeżeli jedyną możliwością będzie tradycyjny przelew, wielu z nich zrezygnuje z zakupu i sprawdzi ofertę konkurencji.
Płatność szybkim przelewem, BLIKIEM czy opcja podpięcia karty płatniczej zdecydowanie usprawniają cały proces. Coraz więcej firm umożliwia klientom także tzw. płatność odroczoną – PayPo – która pozwala zapłacić za zakupiony produkt do 30 dni po zakupie.
Zapewnienie kilku rodzajów dostawy
Chcąc przyciągnąć klientów, warto dać im również kilka możliwości dostawy. Podobnie jak w przypadku metod płatności – klient wybierze ten sklep internetowy, który da mu do wyboru więcej opcji. Ważne, aby wśród metod dostawy oprócz poczty znalazły się również np. paczkomaty InPost, dostawa do konkretnego punktu czy przesyłka kurierska. Dużym zainteresowaniem cieszy się też darmowy odbiór osobisty.
Dostosowanie procesu sprzedaży w Internecie do urządzeń mobilnych
Proces sprzedaży powinien być stworzony z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych. Jednym z najpopularniejszych wykorzystywanych obecnie rozwiązań jest BLIK. Użytkownicy e-bankowości cenią sobie szybkość transakcji wykonywanych za jego pomocą. Droga do finalizacji zakupu jest w tym przypadku niezwykle sprawna – wystarczy zaledwie kilka kliknięć. Umożliwiając konsumentom płatność BLIK-iem, właściciele sklepów internetowych wychodzą im naprzeciw. Tym samym, efektywność ich działań marketingowych rośnie. Natychmiastowa, łatwa płatność sprawia, że kliencie chętniej korzystają z oferty.
Opcja łatwego wyszukiwania produktów
Łatwość obsługi i przejrzystość strony internetowej lub sklepu jest niezwykle ważna. Klientom zależy również na możliwości wyszukiwania konkretnego produktu w tzw. „lupce”. Dzięki temu oszczędzają oni czas, który musieliby przeznaczyć na jego szukanie pośród dziesiątek kategorii.
Bardzo często używają oni także opcji sortowania. To ważne, aby sklep internetowy dawał takie możliwości – zdecydowanie ułatwiają one zakupy i optymalizują proces sprzedaży.
Możliwość dokonania zakupu bez rejestracji
Dla wielu osób kupujących przez Internet najważniejsza jest szybkość zakupów. Widząc, że aby zakupić produkt, muszą założyć konto, klienci często rezygnują przed sfinalizowaniem transakcji. Chcąc zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, warto dać im możliwość dokonywania zakupu bez konieczności rejestrowania się.
Zoptymalizowane działania sprzedażowe w sieci
Optymalizacja sprzedaży w Internecie niesie za sobą wiele korzyści. Warto jednak pamiętać, że jest to proces składający się z wielu małych elementów, nie pojedyncze działanie. Optymalizując sprzedaż, dostosujemy swój sklep do oczekiwań i potrzeb konsumentów. Klienci zawsze zwracają uwagę na wymienione wyżej elementy – często przesądzają one o tym, gdzie dokonają zakupu.
Jeśli zastanawiałeś się, jak zwiększyć sprzedaż i zachęcić klientów do zakupów online w swoim sklepie internetowym, znalazłeś kilka ważnych wskazówek. Optymalizując sprzedaż online w prawidłowy sposób, szybko zauważysz efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie. Istotne jest również odpowiednie wsparcie marketingowe.
Wielu właścicieli e-sklepów decyduje się na wysyłanie paczek wraz z drobnym upominkiem w postaci gadżetu promocyjnego. W POLINAL® możemy na takie potrzeby wysokiej jakości firmowe breloki, magnesy i naklejki z własnym projektem. To bardzo dobra promocja firmy i zachęta do kolejnych zakupów.
Wysyłane paczki warto oznakować swoim logo. Najłatwiej i najbardziej ekonomiczne będą w tym przypadku etykiety samoprzylepne drukowane na roli. Widoczne logo sprawi, że świadomość marki bardzo wzrośnie. Pomoże to przyzwyczaić klientów do zakupów u konkretnego dostawcy.