Na co zwrócić uwagę zlecając projekt logo. Podpowiadamy!

Logo firmy to jej wizytówka, od której wiele zależy, warto więc zadbać o to, aby było jak najbardziej profesjonalne i od razu przykuwało wzrok. Co zrobić, żeby zlecany projekt logo okazał się trafiony? Oto kilka wskazówek!

projekt logo marki

Unikalność i uniwersalność logo

Logo idealne powinno być przede wszystkim unikalne. Jeżeli będzie przypominało logo innej marki, nie skojarzy się z Twoją i nie zostanie zapamiętane. Nie będzie w nim żadnego elementu charakterystycznego dla Twojej marki.

Oprócz unikalności, idealne logo powinna cechować uniwersalność i ponadczasowość, gdyż to bardzo ważny element brandingu. Chodzi o to, aby nadawało się do umieszczenia w różnych miejscach. Zarówno na stronie internetowej czy w social mediach, jak i na czapce, bluzie czy długopisie! Na logo wykorzystaj znaki, które są znane i lubiane przez odbiorców od lat. Nie sugeruj się najnowszymi trendami, te za jakiś czas z powrotem się zmienią.

Czytelność i estetyka logo

Logo Twojej firmy musi być także czytelne. Jeśli jest dobrze widoczne nie tylko na wizytówkach czy firmowych długopisach, ale też w internecie, oznacza to, że zostało zaprojektowane w prawidłowy sposób. Dziś logo projektuje się z uwzględnieniem czytelności wyświetlania w różnych rozmiarach w formacie cyfrowym.

Ważne również, aby logo było estetyczne i spójne z charakterem marki również dzięki kolorom. Dzięki temu odbiorca patrzy na nie z przyjemnością, a Twoja marka łatwiej zapada w jego pamięci. Podczas projektowania warto więc zwrócić uwagę m.in. na proporcje całego logo i znajdujących się na nim elementów.

Logo konkurencyjnych marek

Projektując wymarzone logo dla swojej firmy, zwróć szczególną uwagę na to, jak prezentują się logo konkurencyjnych firm z branży. To bardzo istotne, aby to, które będzie tworzone dla Twojej marki, nie było zbyt podobne do innego już istniejącego. Jeśli jednak będą w nim minimalne podobieństwa do symbolu firmy np. z innego kraju, nie martw się, gdyż jest to właściwie nieuniknione.

Skup się na celach wyłącznie swojej firmy oraz swoich potencjalnych klientach i postaraj się zaskoczyć ich czymś nowym, przynajmniej w pewnym stopniu. Wówczas nawet pomimo minimalnych podobieństw, Twoja firma zapisze się w pamięci odbiorców.

Mniej znaczy więcej – czyli jak zwiększyć rozpoznawalność marki z logo?

W przypadku logo jeden element, który zapadnie w pamięć odbiorcy w zupełności wystarczy – nie są potrzebne skomplikowane obrazki. Jego prostota i minimalizm wpływają na to, że logo zostaje zapamiętane. Wtedy samym klient szybciej zainteresuje się Twoją firmą i skorzysta z jej usług lub zakupi produkt.

W logo Twojej firmy nie musi koniecznie znajdować się element graficzny. Być może okaże się, że już sama ciekawa czcionka lub kolor będą wystarczająco przykuwały uwagę? Projektując logo, przez chwilę wczuj się w rolę odbiorcy i oceń, czy widząc je na ulicznym billboardzie, zapamiętałbyś je na dłużej, czy raczej wymaga ono jeszcze poprawek.

Logo – promocja firmy

Podczas projektowania logo, warto pamiętać, że jest ono symbolem marki i także pracuje na jej sukces. To właśnie dzięki niemu klient zapamiętuje daną firmę w swojej głowie i w razie potrzeby decyduje się na skorzystanie właśnie z jej usług.

Logo umieszczone np. na różnego rodzaju produktach promuje markę. Działania reklamowe często obejmują rozprowadzanie firmowych gadżetów reklamowych. POLINAL® może stworzyć dla Twojej firmy breloki gumowe, magnesy czy emblematy z logo, które okażą się doskonałym wsparciem marketingowym!

Jeżeli z kolei zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów, a Twoje logo od dawna nie zadowala nawet Ciebie? Zaprojektuj nowe zwracając się do specjalisty i skup się na wyżej wymienionych punktach. Zaobserwujesz wtedy jak z dnia na dzień zainteresowanie Twoją marką wzrasta!