Jak zachęcić klienta do kolejnego zakupu online?
Prowadząc sklep internetowy i sprzedaż w Internecie często zastanawiamy się, jak zwiększyć sprzedaż i zatrzymać klientów na dłużej. Oto kilka sposobów, aby zachęcić klientów do kolejnych zakupów!

Gadżet promocyjny przy każdym zamówieniu
Drobny upominek dołączony w gratisie do zamówienia to nie tylko świetna promocja firmy, ale i pewnego rodzaju wabik. Warto więc zainwestować w pewną ilość gadżetów z logo marki i umieszczać je w każdej paczce. Możemy dobrać ich rodzaj w zależności od wielkości zamówienia bądź kwoty za zakupy.
Gadżetem promocyjnym, który z pewnością zadowoli klienta i zachęci do ponownego zakupu, może być m.in. firmowy brelok, magnes gumowy czy okrągłe naklejki z logo, idealne do przyklejenia na laptopa. Tego typu dodatek wywoła pozytywne skojarzenie z firmą za każdym razem, kiedy klient na niego spojrzy. Ponadto, wyróżnia on markę na tle konkurencji.
Darmowa dostawa i zwrot produktu
Klienci często rezygnują z zakupów w danym sklepie online, jeśli nie umożliwia on dokonywania darmowych zwrotów. Dużym atutem jest także darmowa dostawa, np. po przekroczeniu danej kwoty za zakup. Konsumenci znacznie szybciej i łatwiej podejmują swoje decyzje zakupowe, jeśli wiedzą, że nie ponoszą żadnych kosztów poza opłaceniem samego produktu.
Wiele metod dostawy i płatności do wyboru
Zachętą do ponownych zakupów w danym sklepie jest opcja wyboru spośród wielu metod płatności oraz dostawy. Im więcej możliwości, tym większe zainteresowanie klienta danym sklepem online. Jeżeli klient zobaczy tylko dwie opcje płatności lub odebrania paczki, następnym razem postawi na inny sklep, który zapewni mu większy wybór.
Promocje na produkty
Klienci wybierają sklepy, w których czekają na nich najkorzystniejsze ceny. Warto więc co jakiś czas organizować promocje – takie, które będą opłacalne zarówno dla klientów, jak również dla samej firmy. Bardzo dobrym krokiem jest oferowanie im rabatów np. po zapisaniu się do newslettera bądź po uzbieraniu pewnej ilości punktów na koncie klienta.
Konsumenci chętnie korzystają także z promocji organizowanych z okazji różnego rodzaju Świąt. Z pewnością będą zadowoleni również kiedy otrzymają rabat po przekroczeniu pewnej kwoty.
Interesujące treści i działania reklamowe w sieci
Chcąc zachęcić klientów do ponownego skorzystania z usług sklepu, warto przykuwać ich uwagę treściami na firmowym blogu lub w mediach społecznościowych. Odpowiednia strategia marketingowa, budowanie świadomości marki oraz dobrze dobrane narzędzia promocji marki dają bardzo dobre rezultaty. Warto skupić się na kampaniach oraz konkursach dla klientów, a jeśli zajmujemy się sprzedażą odzieży – co jakiś czas wspominać o np. bieżących trendach.
Tworzenie zestawów
Kolejnym sposobem na zachęcenie do kolejnego zakupu jest sprzedaż artykułów w zestawie. Tego rodzaju oferty zazwyczaj przyciągają klientów, gdyż są bardziej opłacalne finansowo niż zakup każdego produktu z osobna. Jeżeli do elementów zestawu dołożymy dodatkowo drobny gadżet z logo firmy – np. breloczek – klient z pewnością postanowi wrócić do naszego sklepu online!