Czy nadal warto inwestować w ulotki reklamowe?
Tradycyjne drukowane ulotki reklamowe stanowią ponadczasową formę reklamy i umożliwia bezpośrednią promocję firmy. Mimo tego, że większość marek korzysta głównie z marketingu online, ulotki wciąż mają duże grono zwolenników. Czy nadal warto w nie inwestować, a jeśli tak to dlaczego?

Ulotka – reklama, która dotrze do każdego
Żyjemy w czasach, w których każdy z nas spędza wiele czasu w sieci. Wciąż jednak dużą część społeczeństwa stanowią osoby niekorzystające na co dzień z Internetu. W przypadku seniorów, dzieci czy ludzi dobrowolnie rezygnujących z „życia online”, ulotka to jedna z najlepszych form reklamy. Nie zobaczą oni internetowych kampanii marketingowych – z kolei papierowe ulotki dotrą do każdego.
Sprawdzają się też szczególnie w obszarze B2B, gdzie proces zakupowy jest dłuższy i wymaga decyzji kilku osób. Wtedy drukowane materiały łatwiej mogą pokazać zalety rozwiązań i dotrzeć do wszystkich zainteresowanych.
Atrakcyjna cena w stosunku do reklamy w sieci
Reklama w postaci papierowych ulotek wiąże się ze znacznie niższymi kosztami niż ta prowadzona w sieci. To jeden z powodów, dla których znaczna część polskich firm wciąż korzysta z tej formy reklamy.
Firmy decydują się nawet na druk w bardzo wysokich nakładach – jest on wtedy bardziej opłacalny cenowo. Zarówno projekt, jak i wydruk, nie generują dużych kosztów. Środki finansowe zaoszczędzone na reklamie firma może wówczas przeznaczyć na inne niezbędne działania marketingowe.
Znaczenie drukowanych materiałów papierowych
Pomimo popularności reklamy internetowej, papierowe materiały promocyjne nadal mają duże znaczenie. Tradycyjne ulotki doskonale oddziałują na zmysły odbiorcy. W czasach, w których większość reklam widzimy w sieci, ludzie cenią sobie możliwość dotknięcia ulotki, schowania jej w notesie czy włożenia do portfela. Jeżeli jest ona zaprojektowana w ciekawy sposób, wielu z nich wciąż decyduje się sięgnąć po ulotkę i zabrać ją ze sobą. Co ważne, można zamówić już niewielką ilość ulotek lub innych materiałów w druku cyfrowym.
Wzmocnienie reklamy i marketingu online
Ulotki stanowią także doskonałe uzupełnienie reklamy w sieci i sprzedaży online. Jedno nie wyklucza drugiego – właściciele firm często prowadzą zarówno marketing internetowy, jak i ten w tradycyjnej postaci. Jeżeli grafik zaprojektuje ulotkę z pomysłem, tak, aby wyróżniała się na tle papierowych materiałów konkurencji, pozwoli ona dotrzeć do grona kolejnych zainteresowanych klientów.
Często materiały drukowane są ważną częścią kampanii online i kierują na adresy stron internetowych, gdzie w interaktywnej formie można poznać więcej szczegółów. Warto tylko zadbać o proste i krótkie adresy www z łatwymi do zapamiętania domenami, na które łatwo kierować z materiałów drukowanych. Trzeba maksymalnie ułatwić odbiorcy sposób przejścia na zasoby online.
Ulotka + gadżet, czyli połączenie idealne
Klienci lubią otrzymywać rozmaite gadżety reklamowe, np. breloki czy magnesy z logo firmy. Chcąc jeszcze lepiej zareklamować przedsiębiorstwo lub wydarzenie, właściciele firm mogą rozdawać tego rodzaju drobne upominki w połączeniu z ulotką informacyjną. Taki materiał promocyjny z pewnością przykuje większą uwagę niż sama papierowa ulotka. Ich kolportaż w często odwiedzanych miejscach nie powinien sprawić trudności.
Marketing offline jest obecnie równie ważny, co ten w sieci. W Polinal oferujemy więc wysokiej jakości usługi z zakresu druku na foliach samoprzylepnych. Tworzone przez nas gadżety reklamowe, takie jak naklejki drukowane, etykiety 3D czy samoprzylepne tabliczki, stanowią doskonałe uzupełnienie papierowych ulotek i reklamy internetowej.