3 praktyki, które pozwolą Ci zbudować dobrą relację z klientem

Aby zbudować z klientami dobrą, długofalową więź, warto kierować się kilkoma wskazówkami. Poznaj trzy praktyki, dzięki którym Wasza relacja będzie trwała i pełna sympatii, a klient – lojalny i zadowolony na długo po zakończonej transakcji.

budowanie relacji z klientami

Budowanie relacji z klientem to kontakt bezpośredni

Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu dobrej relacji z klientem, nigdy nie zapominaj o stałym kontakcie. Ważne również, aby odbywał się on osobiście, a nie za pośrednictwem osób trzecich. Pokaże to Twoje zaangażowanie i szczere zainteresowanie budowaniem więzi.

Pisząc maile, zawsze zwracaj się do klienta imiennie, w spersonalizowany sposób. Zwracaj uwagę na dobre maniery i staraj się pamiętać o danym kontrahencie np. przy okazji Świąt. W wiadomościach zawsze dziękuj za poświęcony czas.

Takie drobne gesty bardzo wzmacniają relację! Możesz budować ją również dzięki gadżetom reklamowym, np. dostępnym w drukarni Polinal. Niewielkie podarunki w postaci firmowych magnesów z logo czy breloków do kluczy zawsze są dobrze odbierane przez kontrahentów. Ponadto, promują one Twoją firmę i mogą stanowić reklamę dowolnego produktu.

Indywidualne podejście do klienta

Do dobrej relacji z klientem prowadzi również indywidualne podejście. Czuje się on wówczas doceniony i ważny. Wie, że dana usługa lub produkt jest stworzona wyłącznie dla niego i spełnia wszelkie jego oczekiwania.

Rozmawiając i dopasowując ofertę do danego klienta, odrzuć tradycyjne regułki i wsłuchaj się w jego potrzeby. Zapamiętuj je i bierz pod uwagę podczas dopasowywania oferty. Dzięki temu dasz mu dokładnie to, na czym mu zależy, a on poczuje się wyjątkowo.

Przykładowo, w POLINAL® stawiamy na indywidualne podejście podczas każdej współpracy. Twój klient powinien być także Twoim partnerem. Staraj się brać pod uwagę jego opinie i wdrażać wskazówki podczas kolejnych wspólnych działań. Oferuj także pomoc i nie zapominaj o czymś tak oczywistym, a wyjątkowo ważnym, jak uśmiech. Różnego rodzaju działania promocyjne i metody marketingowe na nic się zdadzą, jeśli nie zadbasz o relację z klientem.

Relacja potransakcyjna

Chcąc zadbać o budowanie relacji z klientem, nie zapominaj o nim po zakończonej transakcji. Nawet, jeśli osiągnęliście już swój cel i zakończyliście biznesowe spotkania i rozmowy, pamiętaj o tej znajomości także po nich. W ten sposób pokażesz kontrahentowi, że cały czas zależy Ci na nim, jego dobrej opinii oraz wspólnych działaniach w przyszłości.

Raz na jakiś czas możesz przeprowadzić audyt, staraj się również orientować, jak wygląda obecna sytuacja u klienta. Nawet wiele miesięcy po zakończonej transakcji, pytaj, czego w danym momencie potrzebuje. Potrzeby się zmieniają. Dlatego właśnie warto cały czas być z oczekiwaniami klienta na bieżąco.

Jeśli zastanawiałeś się, jak zdobyć nowych klientów i zbudować z nimi relację pełną zadowolenia i szacunku – znasz już odpowiedź. Wystarczy wdrożyć powyższe praktyki do codziennej pracy i traktować klienta tak, jak sam chciałbyś być traktowany podczas współpracy.