Projektujesz logo? Nie popełniaj tych błędów – lista
Czytelne, dopasowane do grupy docelowej, przystosowane do druku – między innymi takie powinno być logo firmy. Jakie błędy w projektowaniu logo są najczęstsze?

Logo w formie rastra
Podczas projektowania logo firmy pamiętaj o jednej, bardzo istotnej rzeczy. Tylko grafika wektorowa dostosowuje się do rozmiaru bez utraty jakości. Plik rastrowy składa się z kolei z dużej ilości pikseli. Po powiększeniu jest więc rozmyty, pozbawiony ostrości i „rozpikselowany”.
Mimo, że początkowo obydwa pliki wyglądają tak samo, po skalowaniu zobaczysz znaczącą różnicę. Logo powinno więc być wektorem – nigdy rastrem! W przeciwnym razie po zmianie rozmiaru będzie prezentowało się nieestetycznie i mało profesjonalnie.
Nadmiar elementów – kiepskie wsparcie marketingowe
Podstawowym błędem popełnianym podczas projektowania logo jest umieszczanie na nim zbyt dużej ilości elementów. Logotyp powinien być prosty i czytelny. Jeżeli przekombinujesz z detalami i dodatkami, wcale nie będzie on lepszą reklamą Twojej firmy.
Umieszczony w sieci w niewielkich rozmiarach czy na oddalonych billboardach, będzie dla potencjalnych klientów nieczytelny. Co więcej, odbiorca często nie ma czasu na długie przyglądanie się logo. Projektując je, postaw więc raczej na proste rozwiązania. Nie musisz wcale umieszczać na nim kolorowych clipartów i wymyślnych dodatków.
Źle dobrana czcionka
Dużą wadą niektórych logotypów jest również nieodpowiedni font. Projektując logo dla swojego przedsiębiorstwa, zwróć na niego szczególną uwagę. Źle dobrana czcionka sprawia, że jest ono nieczytelne dla odbiorców – podobnie jak w przypadku nadmiaru elementów.
Może być ona naprawdę oryginalna, nie oznacza to jednak, że będzie odpowiednia dla logotypu. Logo z fontem typu Times New Roman, Comic Sans czy Arial także prezentuje się mało profesjonalnie. Postaraj się więc sprawdzić kilka fontów i wybrać ten, który najbardziej pasuje do całości.
Pamiętaj również o tym, aby nie mieszać kilku typów czcionek na jednym logo – wybierz maksymalnie dwa rodzaje.
Osobista wizja
Tworząc logo produktu lub marki, odrzuć na moment swoją osobistą, idealną wizję. Mogą pasować do niego zupełnie inne kolory i wzory niż te, które podobają Ci się najbardziej. Weź pod uwagę grupę docelową oraz działalność i misję firmy, a nie wyłącznie swój gust czy opinie członków rodziny.
Oczywiście, mogą być one pomocne, jednak ostatecznie logo powinno przemawiać do potencjalnych klientów i skupiać się wokół strategii firmy. Może się zdarzyć, że nie będzie ono zgodne z Twoimi upodobaniami, jednak odbiorca „kupi” je od razu – a o to przecież Ci chodzi!
Podążanie za trendami – zła strategia marketingowa
Logo powinno być uniwersalne i ponadczasowe. Jeżeli podczas jego projektowania zbyt mocno skupisz się na aktualnych trendach, może się okazać, że za kilka lat nikt nie zwróci na nie uwagi.
Postaraj się więc raczej, aby było ono oryginalne i nie bazowało na najmodniejszych – dawnych lub obecnych – kształtach. Dzięki temu nie będziesz zmuszony regularnie odświeżać logotypu, a on będzie wizytówką Twojej firmy przez wiele lat. Projektując logo, nie inspiruj się także zbyt mocno konkurencją. Pamiętaj – unikalność jest w cenie!
Błędy popełniane w projektowaniu logo mogą kosztować Twoją markę bardzo wiele i zmniejszać skuteczność działań marketingowych. Jeśli zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów, przyjrzyj się logotypowi swojej firmy. Być może nadszedł czas na jego odświeżenie? Gdy już będziesz miał odpowiednie logo w POLINAL® możemy stworzyć wysokiej jakości oznakowania logo dla Twojej firmy. Skontaktuj się z naszymi specjalistami, a pomożemy Ci dobrać korzystną formę dla dowolnego produktu lub całej Twojej marki!