Błędy w brandingu – poznaj, by ich nie popełniać

Budując wizerunek marki, nietrudno jest popełnić błąd. Jakich praktyk unikać, aby zamiast zniechęcić odbiorcę do firmy, szczerze zainteresować go ofertą?

branding i błędy w jego tworzeniu

Zapożyczenia i brak własnych treści

Budowanie swojej marki zawsze powinno opierać się na autentyczności. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby treści skierowane do odbiorców marka tworzyła osobiście.

Nie mogą być one własnością żadnej innej firmy – chyba że chodzi o krótki cytat z oznaczeniem autora. Odbiorca widząc, że wpisy czy grafiki jego ulubionej marki zaczynają przypominać te należące do konkurencji, zaczyna tracić zaufanie.

Pamiętaj więc o tym podczas publikowania treści – zapożyczenia to błąd i prosta droga do utraty klientów. To angażujące treści pisane osobiście działają na nich najlepiej!

Brak spójności w działaniach marketingowych

Spójność w brandingu jest bardzo istotna. Tworzenie spójnego wizerunku marki i ukazywanie jej w różnych miejscach w taki sam sposób to podstawa. Oznacza ona konsekwencję w reklamie i marketingu.

Jeżeli na stronie internetowej i Facebooku przedstawisz firmę w profesjonalny, przykuwający uwagę sposób, a w innych źródłach zniechęcisz treściami do korzystania z usług i oferty, klientowi w głowie zapali się czerwona lampka.

Dlatego chcąc ukazywać swoją firmę w dobrym świetle i przyciągać nowe osoby, działaj konsekwentnie. Brak spójności w komunikacji i wizerunku sprawia, że klienci odbierają daną markę jako mało profesjonalną.

„Najlepsza firma” – słaba strategia marketingowa

Opowiadanie o sukcesach swojej firmy w kluczowych dla niej momentach jest jak najbardziej na miejscu. Jeżeli jednak w większości postów stosujesz wyrażenia typu „najlepsza firma”, „doskonała marka”, „najwyższe wyniki”, odbiorcy zaczną uznawać je za wyolbrzymione.

Marka powinna bronić się sama. Mówiąc o niej stale w zbyt entuzjastyczny sposób, nie przyciągniesz większej ilości zainteresowanych. Wręcz odwrotnie – sprawisz, że potencjalny klient pomyśli: „coś tutaj nie gra”.

Treści, produkty oraz usługi dobre jakościowo mówią same za siebie. Jeżeli firma jest godna pochwał, na odpowiednim etapie otrzyma je od kontrahentów i sympatyków. Wtedy opinia o byciu najlepszym jest jak najbardziej wiarygodna i zachęca odbiorców do zapoznaniu się z ofertą firmy.

Nieuczciwe praktyki

Jeżeli będziesz budował wizerunek swojej marki stosując nieuczciwe metodu, w pewnym momencie klienci to zauważą. Wówczas może się to wiązać z ich utratą i ogólną negatywną opinią o firmie.

Wiele marek, chcąc zgromadzić wokół siebie dużą społeczność, decydowało się jakiś czas temu na zakup obserwatorów oraz polubień w mediach społecznościowych. Tego typu działania prędzej czy później wychodzą na jaw – klienci są naprawdę czujni.

Uczciwość jest przez nich bardzo doceniana, jednak próba oszustwa skutkuje utratą zaufania. Początkujące firmy próbują czasami zdobyć popularność nieuczciwymi praktykami – a przecież wystarczy szczera promocja i reklama oraz odpowiednia jakość oferowanych usług.

W POLINAL® pomożemy Ci zbudować dobry wizerunek marki. Kilka gadżetów reklamowych stworzonych z myślą o klientach może w znaczącym stopniu wpłynąć na relację firma – odbiorca.